Plakát k filmu: Muž na hraně

Muž na hraně Man on a Ledge

dokina.cz
5,2

Premiéra 9. 2. 2012
USA, 2012, 102 min

Žánr:
thriller, kriminální
Režie:
Asger Leth | celý štáb
Hrají:
Elizabeth Banks, Anthony Mackie, Jamie Bell, Sam Worthington | všichni herci

Když bývalý newyorský policajt na útěku Nick Cassidy (Sam Worthington, Avatar) vstoupí do lobby hotelu Roosevelt v New Yorku, vyjede do jednoho z nejvyšších pater budovy a vyleze na římsu, ohrožuje víc než svůj vlastní život. Na nějakou dobu se zastaví celé město a to včetně několika velice nervózních lidí s velkým tajemstvím.

Cassidyho rozhodnutí nevytvoří pouze mediální bouři, ale také zapeklitou situaci pro policejní psycholožku Lydii Spencer (Elizabeth Banks, Tři dny ke svobodě), která se ho snaží přesvědčit, aby neskákal. Čím víc se o to snaží, tím víc jí začíná docházet, že Cassidy má možná v plánu úplně něco jiného než sebevraždu. Že by to mělo něco společného se záhadným projektem, na němž pracuje jeho bratr? Nebo s tajným jednáním jednoho z nejvlivnějších obchodníků New Yorku (Ed Harris, Skála)? Během Cassidyho odvážného kousku začíná postupně zapadat jeden dílek puzzle do druhého. Z příběhu zkompromitovaného poldy, který se snaží dokázat svou nevinu, se stává něco zdaleka víc šokujícího. Najednou je v sázce mnohem víc než život jednoho muže stojícího na římse.

Když bývalý newyorský policajt na útěku Nick Cassidy (Sam Worthington, Avatar) vstoupí do lobby hotelu Roosevelt v New Yorku, vyjede do jednoho z nejvyšších pater budovy a vyleze ... celý popis

Trailery Program Fotogalerie
Hodnocení uživatelů: 92 hlasů

Kde se podívat online?

Přehrát online

Recenze filmu Muž na hraně

  • Recenze Muž na hraně na MovieZone

    Recenze MovieZone 40

  • Recenze Muž na hraně na fffilm

    Recenze fffilm 30

    Kdyby byl Muž na hraně kvalitní film, musel bych vám v tomto okamžiku důrazně doporučit, abyste nečetli dál, nedívali se na trailer a upalovali do kina. Naštěstí to kvalitní film není, takže se na trailer podívejte a pak klidně čtěte moje spoilery... Ono těch spoilerů ani moc nebude, protože trailer vám vpodstatě odhaluje, co se děje první dvě třetiny filmu. Ano, musíte v kině sedět hodinu, abyste se dozvěděli to, co vám trailer řekne za dvě minuty. Shrňme si to: Sam Worthington dělá, že chce spáchat sebevraždu skokem z 20. patra hotelu. Ve skutečnosti to ale dělá proto, aby kryl loupež, kterou v tutéž chvíli provádí jeho bratr se svou snoubenkou v protějším baráku. Bratr a snoubenka zde chtějí ze sejfu ukrást vzácný diamant. Ten sejf i ten diamant patří Edu Harrisovi. Harris kdysi nechal falešně odsoudit Worthingtona za to, že mu ten diamant ukradl, a získal díky tomu (Harris) peníze od pojišťovny. Worthington šel na mnoho let sedět. Worthington s bratrem dlouze připravovali složitý plán, jak Worthingtona dostat ze Sing Singu, ukrást Harrisovi ten diamant a tím dokázat Worthingtonovu nevinu. S Worthingtonem na římse vyjednává policejní vyjednavačka Elizabeth Banksová, které začíná docházet, že ten chlapík se nechce zabít a má za lubem něco komplikovanějšího. Přitom se do Worthingtona zamiluje. Jsou v tom zapleteni zkorumpovaní policisté, kteří pracují pro Harrise. A kteří náhodou pracují zrovna na tomto případu tohoto muže na římse. Pokud pominu tu skutečnost, že cca první dvě třetiny filmu jsou víceméně zbytečné, protože se v nich nedozvíme o mnoho více, než z dvouminutového traileru, mám problém hlavně s totální debilitou scénáře. V Mission: Impossible mi taková debilita příliš nevadí. Ve filmu, ve kterém se až do úplného konce nevyskytují žádné pořádné akční scény, a měl by to být thriller, taková debilita vadí zcela zásadně. Například: Když na začátku Worthington leze na římsu, je z toho dost rozklepaný a evidentně se bojí (a nikdo jiný u toho není, takže to nehraje). Celý zbytek filmu pak po římse běhá a skáče jako kamzík. Worthington má v uchu miniaturní vysílačku, kterou celou dobu komunikuje s bratrem, který je u sejfu v protějším domě. V jednom okamžiku se s Worthingtonem policistka baví o nějaké blbosti a současně mu bratr něco říká do sluchátka. Worthington "bravurně" odpovídá tak, aby jeho odpovědi dávaly smysl současně policistce i bratrovi, místo aby poslal policistku do prdele, vzdálil se pár metrů od okna a v klidu vyřešil bratra (což už předtím několikrát udělal). Celý složitý plán je založen na tom, že Worthington ví, kde má Harris schovaný ten diamant (sice nevíme odkud to ví, ale kdyby to nevěděl, celá akce je od samého začátku zhola zbytečná). Pokud to ví, proč plánuje tu MEGASLOŽITOU akci, včetně falšování smrti vlastního otce, útěku ze Sing Singu a poskakování po římse ve 20. patře, místo aby se domluvil s bratrem (se kterým se musel z vězení nějak domlouvat tak jako tak), že celou loupež provede on s nějakými kámoši (přičemž jeden z nich by se klidně mohl i promenádovat po římse, pokud by to byla skutečně jediná možost jak odvést pozornost)? Váš geniální neprůstřelný plán, na kterém mimo jiné závisí váš život a svoboda vašeho bratra a otce, je založen na tom, že: si nikdo nevšimne náhle se objevivší louže na podlaze nejpřísněji střeženého super hi-tech sejfu. si lehnete na skateboard, přikryjete se dekou a když takto pojedete před bezpečnostní kamerou, ostraha té kamery si vás nevšimne. laciným digitálem vyfotíte chodbu, tu fotografii přilepíte před kameru, sledující onu chodbu, a nikdo si ničeho nevšimne Představte si, že organizujete policejní akci, protože vám nějaký magor vyleze z okna hotelu a vyhrožuje, že skočí. Uzavřete rušnou ulici v centru, naženete tam hromadu policistů, požárníky, záchranku. Pak se dozvíte, že ten chlapík je uprchlý trestanec a zavoláte na něj URNU. Přitom vás nenapadne, že by ten chlapík, co celou dobu běhá desítky metrů po římse, mohl náhodou přeběhnout k vedlejšímu oknu, vlézt do něj a tím vám zmizet. A když tento chlapík skočí do vaší záchranné matrace a vyskočí z ní ven (aniž by ho to na sekundu dezorientovalo), necháte ho odběhnout k vedlejšímu bloku a tam se pošťuchovat s nějakým váženým businessmanem, kterého neznáte. Představte si, že jste vážený businessman, který se pomalu dostává na mizinu. Takže nastražíte na hodného poldu, že vám jakoby ukradl váš diamant za 40 milionů, ve skutečnosti si ho ale schováte, a necháte si 40 milionů vyplatit od pojišťovny. Ten původní diamant nerozřežete a neprodáte, ale necháte si ho mnoho měsíců ležet v celku v sejfu, přestože vám už nikdy v životě k ničemu nebude, protože kdykoliv by se o jeho existenci dozvěděla veřejnost, půjdete sedět, a přestože o jeho existenci vědí přinejmenším ten falešně obviněný polda, dva další policajti a váš osobní asistent. Představte si, že jste chlapík, který se zúčastní extrémně komplikovaného a riskantního plánu za účelem prokázání neviny svého bratra. Nakonec se vám podaří získat diamant, který údajně váš bratr ukradl, rozřezal a prodal, tzn. máte v ruce důkaz jeho neviny. Místo abyste ho okamžitě ukázal deseti televizním štábům a stovce policajtů, kteří stojí pár metrů od vás (a vědí co by existence toho diamantu dokazovala), tak ten diamant tajně předáte svému komplicovi, který ho má předat vašemu bratrovi (i když v tuto chvíli existují vážné pochybnosti, jestli ještě žije a kde vůbec je) a snažíte se nenápadně zmizet z města, nebo o co se to vlastně snažíte (není zřejmé o co se vlastně snažili, protože se jim to nepovede)... Jste soudce, státní návladní, nebo někdo podobný, a sledujete, jak chlapík uprchne z vězení a za pomoci dvou kompliců zraní několik policistů, způsobí škody za miliony dolarů, způsobí zablokování centra města na několik hodin a vloupá se do banky. Chlapíka z ničeho neobviníte a necháte ho jít, protože se prokáže, že v tom vězení seděl neprávem. A jak může být Worthington v New Yorku a a pleťové barvy, když víme, že je na Pandoře a modrý? Jistě existují kvalitní filmy, jejichž zápletka byla z logického hlediska ještě debilnější, namátkou můžu jmenovat Skálu nebo Smrtonosnou past 2 . U těch jsme se ale měli kochat vizuálním spektáklem, cool hláškami a slizkými padouchy, přičemž zápletka tvořila jen jakousi méně důležitou berličku, která to celé plus mínus držela pohromadě. Muž na hraně není akční spektákl, není v něm nic cool a celý má být o tom, že je něco odhalováno a někdo někoho přechytračuje. A pokud to odhalování a přechytračování nedává nejmenší smysl a dělá z diváků voly, pak je víceméně jedno, jestli k tomu hraje slušná napínací hudba (hraje, Henry Jackman) a jestli někdo ve filmu podává geniální herecké výkony (nepodává).

Související články k filmu Muž na hraně

  • Obrázek k souvisejícímu článku: Muž na hraně

    Muž na hraně

    7. 2. 2012 09:11 Když bývalý newyorský policajt na útěku Nick Cassidy (Sam Worthington, Avatar) vstoupí do lobby hotelu Roosevelt v New Yorku, vyjede do jednoho z nejvyšších pater budovy a vyleze na římsu, ohrožuje víc než svůj vlastní život. Na nějakou dobu se zastaví celé město a to včetně několika velice nervózních lidí s velkým tajemstvím.

Dokina.cz nabízí nejpřehlednější program kin na českém internetu. Programy kin sledujeme nejen v Praze a Brně, ale i v dalších městech, jako jsou Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň a na mnoha dalších místech. Stejně tak vedle nejznámějších sítí Cinema City a Cinestar přinášíme i programy menších kin po celé České republice. Náš program kin je vždy kompletní a přehledný, takže snadno zjistíte, na jaký film a do jakého kina zajít.