Plakát k filmu: Argo

Argo Argo

dokina.cz
8,0

USA, 2012, 120 min

Žánr:
thriller, drama
Režie:
Ben Affleck | celý štáb
Hrají:
Bryan Cranston, Ben Affleck, John Goodman, Taylor Schilling, Kyle Chandler, Alan Arkin | všichni herci

Dramatický thriller Argo vychází ze skutečného příběhu. Popisuje tajnou operaci na záchranu šesti Američanů, která se odehrála na pozadí krize s rukojmími v Íránu. Film ukazuje divákům skutečnost, která nebyla známa celá desetiletí. Dne 4. listopadu 1979 vrcholí íránská revoluce. Radikálové pronikají na americké velvyslanectví v Teheránu, kde zajímají celkem 52 amerických rukojmí. Uprostřed nastalého chaosu se nicméně šesti Američanům podaří uprchnout a ukrýt se v domě kanadského velvyslance. CIA si je velmi dobře vědoma toho, že je jen otázkou času, než bude šest uprchlíků nalezeno a velmi pravděpodobně i zabito, a tak specialista CIA na „exfiltraci“ jménem Tony Mendez (Affleck) přichází s riskantním plánem na jejich bezpečný odsun ze země. A ten plán je tak neuvěřitelný, jako by se mohl stát jen ve filmu.

Dramatický thriller Argo vychází ze skutečného příběhu. Popisuje tajnou operaci na záchranu šesti Američanů, která se odehrála na pozadí krize s rukojmími v Íránu. Film ukazuje ... celý popis

Trailery Program Fotogalerie
Hodnocení uživatelů: 1 hlasů

Kde se podívat online?

460.62 CZK Přehrát online
PŮJČOVNÉ 45.00 CZK Přehrát online

Recenze filmu Argo

  • Recenze Argo na MovieZone

    Recenze MovieZone 70

    Ben Affleck potřetí režíruje. A znovu mu zámořští filmoví kritici leží u nohou. Píše totiž velkou americkou story o kravaťákovi, který zkusí pod rouškou fiktivního natáčení sci-fi megafilmu vyvézt z Íránu šest nebohých Američanů. Výtečně natočené retro sice nemá tak silný emotivní dopad jako Město nebo Gone Baby Gone, je ale poctivým (komediálním!) thrillerem se sedmdesátkovými kořeny.

  • Recenze Argo na fffilm

    Recenze fffilm 80

    Rok 1979. V Íránu se dostal k moci Ajatoláh Chomejní (=padouch), který nechal obsadit americkou ambasádu studenty (=zlí) a odmítal propustit přes 400 rukojmích, pokud nebude do Íránu vydán předchozí vládce, svržený šáh Muhammad Rezá Pahlaví (=o něco menší padouch), který momentálně dožíval v USA (=hodní). Film Argo se ale věnuje této krizi jen okrajově a soustředí se na osudy šesti Američanů (=hodní), kteří z ambasády uprchli a schovávali se několik týdnů v bytě kanadského velvyslance (=hodný), odkud byli nakonec úspěšně propašováni zpět do USA. Povedlo se to díky husarskému kousku agenta CIA Tonyho Mendeze (Ben Affleck), který vymyslel šílený plán: Začal v Hollywoodu produkovat laciný sci-fi film (skutečný film se scénářem, herci, produkční kanceláří, reklamami ve Variety atd.) a pak jel do Íránu jakoby "obhlížet místa pro natáčení" (scénář filmu záměrně vyžadoval exteriéry jako v Íránu). Zde kontaktoval šest uprchlíků, pro které měl připravené falešné kanadské pasy a "filmové role" - jeden z nich měl být režisérem filmu, jedna z nich scenáristkou atd... A pak s nimi odletěl normálním letadlem pryč ze země (samozřejmě po mnoha napínavých okamžicích a skoroodhaleních). Ben Affleck, kromě toho, že hraje hlavní roli, tento film také režíroval. A znovu se nabízí otázka: Proč tak dlouho hrál blbé filmové role a nezačal dřív režírovat? Jde mu to totiž skvěle! Argo sice není tak skvělý film jako Gone Baby Gone , ale přesto se mu daří některé zajímavé věci. Například smíchat skutečné historické drama (při kterém šlo o život) s komedií o filmařích ve stylu Trháku pana Bofingera nebo Eda Wooda (Burtonova filmu, ne režiséra). Skutečně. Dramatické scény jsou  autenticky dramatické, syrové a vypadají velmi fajnově dobově (šaty, porosty hlav, brýle), podobně jako třeba Spielbergův Mnichov (film vypadá překvapivě VELMI výpravně a reálně). A potom tady máme celou druhou rovinu o tom, jak se Mendez v Hollywoodu snaží dát dohromady tým (maskérský expert, starý skeptický židovský producent, znechucení herci) a dělat jako že existuje strašlivý sci-fi film "Argo" (zjevně jakási superlaciná variace na Star Wars a Flashe Gordona ) - což je švanda. A po odcestování do Íránu se obě tyto roviny protnou a vyvrcholí něčím velmi zvláštním, totiž špionážní scénou a honičkou na letišti, která je sice natočena se zcela vážnou tváří, ale je tak strašlivě hollywoodsky klišoidní a přehnaná, že jsem se při ní nemohl nesmát. A jsem odhodlán věřit tomu, že to tak Affleck natočil schválně! Pokud má film nějaké problémy, tak tkví ve scénáři. Jakkoliv mám radost z toho, jak se Affleckovi podařilo ty dva rozdílné žánry skloubit, chvílemi to přece jen drhne. Složité politické nuance jsou vysvětlovány až příliš zjednodušeně, emoce jsou pumpovány až příliš přímočaře a filmařský humor (tedy humor kolem hollywoodských praktik) je až příliš předvídatelný. Film sice vznikl podle skutečných událostí, ale aniž by byl člověk expert na dějiny, musí bu být jasné, že si filmaři velké množství skutečností razantně upravili podle svých potřeb. Historickou lekci tedy nečekejte, ale počkejte na závěrečné titulky, kde je hezky doloženo, jak si na některých historických drobnostech dali tvůrci záležet. Pokud chcete vědět, jak přesně to tehdy bylo (tedy jak tvrdí Tony Mendez, že to bylo), můžete vyhrát stejnojmennou knihu , napsanou přímo jím, kterou vydala Mladá fronta. Máte čas do 5. prosince, abyste na soutez.fffilm@fuxoft.cz napsali, jaký falešný film byste natáčeli v České republice, kdybyste odsud chtěli nenápadně unést partu Maďarů, skrývajících se u řeckého velvyslance. Pokud bude zajímavých odpovědí víc, můžete vyhrát také knihu "Atlas mraků", protože na předchozí soutěž jsem nedostal ani jednu použitelnou odpověď! P.S: A zase divné, nepochopitelné, poměrně základní chyby v překladu titulků. Fakt jsem najednou zničeho nic nezahořkl, tohle prostě dřív v českých kinech nebývalo, a něco s procesem titulkování najednou není v pořádku: "What are we watching? BATTLE FOR THE PLANET OF THE APES." (To celé je jméno filmu, pokračování PLANETY OPIC) -> "Co si pustíme? Bitvu z PLANETY OPIC." "This is the best idea we have. By far." -> "Toto je náš nejlepší nápad. Zatím." (Tedy skoro opačný smysl.) "Now boarding for rows X to Y." (Hlášení na letišti, že mají nastupovat pasažéři sedicí v řadách X až Y) -> "Nastupujte u řad X až Y." "We got wheels up." (Hlásí agent CIA ostatním agentům, když se z telefonu dozví, že letadlo konečně odstartovalo) -> "Mají povolení."

  • Recenze Argo na Červený koberec

    Recenze Červený koberec 90

    Menší pohlavek bych dal scénáristovi za tradiční „vylepšení“ závěru – scéna s osobní kontrolou je koukatelná, o honičce mi už nikdo nemusel vysvětlovat, že se ve skutečnosti neodehrála. Inu, filmy nejsou realita a ta bývá buď krutá, nebo nudná (jak by se mnou souhlasil Arthur Schopenhauer). Trocha snahy jí jinak může přetavit v jeden z nejlepších snímků roku.

  • Recenze Argo na iDnes

    Recenze iDnes 80

    V zámoří považují Argo za jednoho z možných oscarových kandidátů a zjevně se nemýlí. Film, který spolu s knihou přichází do Česka, má jméno podle tajné operace na záchranu šesti Američanů z Íránu za tamní revoluce. A právě fakt, že se tak bláznivý plán opravdu uskutečnil, tvoří hlavní z opor snímku.

Dokina.cz nabízí nejpřehlednější program kin na českém internetu. Programy kin sledujeme nejen v Praze a Brně, ale i v dalších městech, jako jsou Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň a na mnoha dalších místech. Stejně tak vedle nejznámějších sítí Cinema City a Cinestar přinášíme i programy menších kin po celé České republice. Náš program kin je vždy kompletní a přehledný, takže snadno zjistíte, na jaký film a do jakého kina zajít.