Plakát k filmu: 7 dní hříchů

7 dní hříchů 7 dní hříchů

dokina.cz
4,8

Premiéra 1. 11. 2012
Česká Republika, Slovensko, 2012, 107 min, od 12 let

Žánr:
drama
Režie:
Jiří Chlumský | celý štáb
Hrají:
Ondřej Vetchý, Anna Šišková, Jarek Hylebrant | všichni herci

Tento snímek byl inspirovaný skutečnými událostmi, které se udály v sedmi poválečných dnech na Šumperku roku 1945. Útěk ženy českého lesníka Jana, Agnes, je zakryt tajemstvím. Jen ona sama ví, kdo a proč ji hledá. Její zmizení burcuje Jana v okamžiku vzájemné krize, kdy jejich bezdětné manželství je již téměř troskách. Je konec války a domů se vracejí nejen lidé z vnitrozemí, ale i němečtí vojáci.

Ne volba, ale osud štvanců spojil dohromady Jana a Jurgena, který se právě vrátil z fronty. Oba muži hledají Agnes, manželku a sestru v jedné osobě. Ta zatím prchá divokými lesy, pronásledována nejmocnějším mužem okresu pro své svědectví. Napříč horami vede cesta k poznání osudovosti vzájemného svazku.

Tento snímek byl inspirovaný skutečnými událostmi, které se udály v sedmi poválečných dnech na Šumperku roku 1945. Útěk ženy českého lesníka Jana, Agnes, je zakryt tajemstvím. Jen ... celý popis

Trailery Program Fotogalerie
Hodnocení uživatelů: 62 hlasů
  • -
  • -

Recenze filmu 7 dní hříchů

  • Recenze 7 dní hříchů na fffilm

    Recenze fffilm 30

    Drama na motivy skutečných událostí. Ve 30. letech si lesník Ondřej Vetchý v česko-německém pohraničí (na Šumpersku) vezme za ženu krásnou Němku (Vica Kerekesová), přestože mezi Němci a Čechy panuje značná nesnášenlivost. O pár let později, po zabrání této oblasti Němci, je Vetchý donucen přijmout německé občanství, následkem čehož ho začnou nenávidět svorně Češi i Němci. V květnu 1945, když v okolí řádí současně Revoluční gardy, partyzáni a zbytky německé armády, Kerekesová utíká ze stavení a Vetchý, netušící proč a kam utekla, se ji vydává hledat, což ho zavádí na sedmidenní odyseu. (Věcná poznámka: Ve filmu samotném není více nahoty, než je vidět v traileru.) Film je dílem stejného režiséra, jako nedávný Nedodržený slib (Jiří Chlumský) a má stejné problémy, ovšem mnohem výraznější. Nejdříve to ucházející: Film je slušně výpravný, interiéry, exteriéry i kostýmy vypadají patřičně dobově. Kamera je slušná, byť poněkud televizní. Hudba je ucházející a asi bych si rád poslechl album (po dlouhé době symfonická hudba, která má nějaké motivy), ale je ve filmu značně nevhodně použita a příliš otravně "tlačí na pilu". Ve filmu je mnoho kvalitních herců, což ovšem víme díky tomu, že jsme je viděli v jiných filmech, nikoliv díky jejich výkonům v tomto snímku... Bohužel, většinu filmu nejenže není jasné, co vede jeho hrdiny k tomu, že dělají to, co dělají, ale často ani není jasné, CO TO VLASTNĚ PRÁVĚ DĚLAJÍ . V Nedodrženém slibu bylo jasné, že hrdina odněkud utíká a snaží se dostat do bezpečí. Jasné jako facka. 7 dní hříchů má složitější zápletku, kterou se tvůrcům VŮBEC nepodařilo smysluplně dramaticky ztvárnit. Můžeme se dohadovat, jestli byl už námět a scénář nepodařený, nebo se cosi podělalo ve střižně (film byl prý razantně upravován na základě připomínek zkušebního publika), ale je to ve výsledku jedno. Tvůrci si vypomáhají berličkami, jako jsou vysvětlující titulky, vysvětlující hlas vypravěče, nebo jakoby "náhodně utroušené" hlášky statistů z davu, které nám sdělují zásadní informace ("Tak tohle je ten její brácha!"). Přesto se základní zápletka filmu (natož nějaké její emocionální vyznění) zcela vymyká pochopení. Jedna věc je, že tvůrci očekávají u diváka znalost doby a dobových reálií. Já se přiznám, že mi není přesně jasné, co a proč prováděly patroly s červeným "RG" na ruce, proč se jejich členové kamarádili s vojáky Wehrmachtu, proč v pohraniční díře sídlí vysoce postavený ruský důstojník, proč Němka utíká před zlými Čechy z pohraničí do Olomouce, nebo jak mohou vesničané na Šumpersku v květnu 1945 bez problémů rozumět dlouhému proslovu v ruštině. Je možné, že to všechno má nějaké logické vysvětlení, ale nehodlám ho hledat na Wikipedii. Vyšší WTF level pak pozůstává z otázek jako: * Když utíkám lesem před někým, kdo mě chce chytit / znásilnit / zabít, proč zásadně utíkám na vrcholek holé skály, kam je odevšad krásně vidět? * Proč vždycky, když chci někoho v sebeobraně srazit k zemi, omylem ho při tom zabiju? (Asi protože jsem hlavní kladný hrdina.) * Proč nevyužiji nějaký z mnoha způsobů, jak svému milovanému manželovi sdělit, že jsem utekla, proč jsem utekla a kam jsem utekla? A nejen manželovi, ale taky divákovi! * Proč v květnu 1945 riskuji život zrovna kvůli chlapíkovi, který je ve Wehrmachtu, chlubí se tím, jak umí vyhlazovat (nejen puky), při našem posledním setkání mě chtěl zabít za hanobení rasy a vypadá jako Crispin Glover? Jenom proto, že je bratrem mé manželky (kterou nazývá kurvou)? * Proč je na konci filmu obsáhlý flashback, který zřejmě má něco zásadního objasnit, ale neobjasňuje vůbec nic? * Proč vidíme tento flashback osoby X, když celý příběh vypráví osoba Y, která o tom flashbacku neví? * Jak daleko jsou od sebe různá místa příběhu, mezi kterými se hrdinové v průběhu filmu teleportují tam a zpátky podle potřeby? Proč se někdy někam jde dlouhým pochodem přes hory a jindy prostým střihem? * Proč všechny postavy znějí jako kdyby celý film byl původně v jiné řeči a všichni byli předabováni? * Co má znamenat název filmu? * Proč Jiří Schmitzer hraje v tomto filmu a ne v novém dílu Death Wish ? Opět: Je možné, že by mi někdo z tvůrců dokázal tyto otázky zodpovědět a mělo by to nějaký druh logiky. Při sledování filmu, bez vysvětlivek a papírových poznámek, jsem byl ovšem naprosto ztracen a chování a vývoj jednotlivých postav mi připadaly zcela nesmyslné a náhodné. Následkem toho na mě pak některé obzvlášť emocionálně vyplaté scény působily až vtipně (a nebyl jsem sám), jako něco z "Darkplace" . Rozhodně ale není ve filmu tolik nechtěně vtipných momentů, aby na něj stálo za to chodit kvůli nim. Vina je zjevně kolektivní, ale především je problém v tom, že někdo, kdo viděl kompletní, definitivní sestřih filmu, neřekl "Moment, stop, po všech těch úpravách to úplně přestalo dávat smysl, s tím se musí něco zásadního udělat, než to dáme do kin!" A pokud to řekl, neřekl to dostatečně nahlas.

  • Recenze 7 dní hříchů na iDnes

    Recenze iDnes 55

    Zpět do Sudet s týmž autorem. Josef Urban napsal román Habermannův mlýn i první verzi scénáře stejnojmenného filmu, nyní je podepsán pod příběhem 7 dní hříchů, jehož filmovou premiéru doprovází rovněž knížka.

Související články k filmu 7 dní hříchů

  • Obrázek k souvisejícímu článku: Atlas mraků s hvězdným obsazením vede návštěvnost kin.

    Atlas mraků s hvězdným obsazením vede návštěvnost kin.

    4. 12. 2012 10:28 Film Atlas mraků, který natočili tvůrci Matrixu Lana a Andy Wachowští s německým režisérem Tomem Tykwerem, je v čele návštěvnosti českých kin. Snímek, v němž hrají například Tom Hanks, Jim Sturgess, Hugh Grant, Halle Berryová a Susan Sarandonová, o víkendu zhlédlo 23.105 diváků. V pokladnách kin nechali 3,2 milionu korun.

  • Obrázek k souvisejícímu článku: Film Twilight Saga je opět v čele návštěvnosti kin

    Film Twilight Saga je opět v čele návštěvnosti kin

    29. 11. 2012 19:30 Závěrečný díl upírské trilogie Twilight Saga: Rozbřesk - 2. část opět skončil v čele tabulky nejnavštěvovanějších filmů českých kin. O víkendu ho zhlédlo dalších 53.568 lidí. Celkem má na kontě 330.000 diváků a tržby ve výši 43 milionů korun.

  • Obrázek k souvisejícímu článku: Film Twilight Saga zhlédlo o víkendu 213.280 diváků

    Film Twilight Saga zhlédlo o víkendu 213.280 diváků

    21. 11. 2012 14:48 Americký film Film Twilight Saga: Rozbřesk - 2. část naplnil o víkendu promítací sály a ocitl se v čele návštěvnosti českých kin. Poslední díl této filmové ságy zhlédlo vzápětí po premiéře 213.280 víkendových diváků, což je nejúspěšnější start letošního roku. Na tržbách vydělal 27,6 milionu korun.

Dokina.cz nabízí nejpřehlednější program kin na českém internetu. Programy kin sledujeme nejen v Praze a Brně, ale i v dalších městech, jako jsou Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň a na mnoha dalších místech. Stejně tak vedle nejznámějších sítí Cinema City a Cinestar přinášíme i programy menších kin po celé České republice. Náš program kin je vždy kompletní a přehledný, takže snadno zjistíte, na jaký film a do jakého kina zajít.