Velká šestka - recenze vydařeného animáku, který pobaví celou rodinu

- Recenze autor: Vojtěch Karlík

Animovaných filmů pro nejmenší i starší děti se každoročně objeví v kinech opravdu hodně. Dokonce by šlo říci, že je jich už tolik, že rozdíly mezi všemi těmi snímky se pomalu a jistě dost stírají. Na Velkou šestku nezapomenete. Možná dokonce budete chtít vyrazit do kina ještě jednou. Za poslední rok jde totiž o nejvýraznější animák, který bez nadsázky pobaví celou rodinu.

Velká šestka je dalším z nekončící řady superhrdinských filmů. O tom asi nikdo nebude ani na okamžik pochybovat. Jenže příběh o malém Hirovi, který staví malé bojovné roboty a chodí s nimi na nelegální zápasy, má v sobě něco mile dětského, co nadchne i dospělého.

Velká šestka

Teď si asi říkáte, že co jako jiného by v sobě měl mít kreslený film pro děti, ale pravdou je, že všechny postavy mají opravdu věrohodné lidské vlastnosti a chovají se tak nějak opravdově. A to se o hodně komiksových hraných hitech nedá rozhodně říci.

Hiro žije v San Fransokyu se starším bráchou Tadashim a tetou, která se o ně stará, protože oba kluci již nemají rodiče. Tadashi je stejně talentovaný, místo nelegálních bojůvek však studuje a vynalézá ve velkém. Podaří se mu však u Hira změnit názor a přiměje ho zajít k přijímacím zkouškám na vysokou. Hiro zde všechny rozseká svými mikroroboty, které lze ovládat pouhou myslí. Někomu se však vynález zalíbí, zapálí školu a mikroroboty ukradne. Naneštěstí při požáru zemře i Tadashi. Hiro se jeho smrt rozhodne pomstít a společně se spolužáky dají dohromady velmi nesourodý, ale celkem akční tým. Velkým pomocníkem jim je i robot Baymax.

Zní to jako klišovitý příběh plný toho průměrného. Je to tak. A přesto jinak. Humor mezi Hirem a jeho kamarádkým robotem Baymaxem je prostě dokonale vybalancovaný. Dialogy vtipně jiskří a mají pointu. každá postavička z jeho týmu je lidsky pochopitelná. A vlastně nakonec chcete pochopit i chování hlavního padoucha.

Velká šestka umí napínat, bavit i dojmout. A to se u toho nikdo nepitvoří. Opravdu vydařený film, který je navíc plný narážek a odkazů na jiné hrdinské filmy. Přitom by se bez nich obešel.

Tagy: komiks animovaný film