Resident Evil: Poslední kapitola - recenze

Milla Jovovichová opět bojuje se zombíky a s agenty Umbrella Corporation, tentokrát proto, že za 48 hodin má být vyhlazeno všechno lidstvo, pokud nebude vypuštěn do vzduchu antivirus, který zombie zlikviduje.

Typická pro tento film je skutečnost, že antivirus je vypuštěn minutu před koncem lhůty, a přitom je řečeno, že se šíří velmi pomalu (mnoho dní), takže lidstvo stejně prohrálo. Nebo ne, a jenom jsem to nepochopil, stejně jako spoustu ostatních věcí v tomto filmu. Ale to je jedno...

Poslední Resident Evil je strašná hovadina, jejíž zápletka dosahuje šílenství těch nejmagorštějších zápletek videoherní série. Je úplně jedno, které postavy v předchozích dílech zemřely, protože přece máme jejich klony (nebo to v předchozích dílech byly jejich klony). Je úplně jedno, jaká jsou medicínská / chemická / fyzikální pravidla čehokoliv, protože se mohou kdykoliv změnit. Je úplně jedno, jakou má kdo motivaci, protože stejně umře...

Což by všechno nemuselo vadit, pokud zrovna máte na něco takového náladu.

Co bohužel vadí, to je snaha Paula W. S. Andersona o to, aby film byl strašlivě nabušený, hyperkinetický, a proboha nezačal nudit. Proto je celý film opravdu nepříjemně hlasitý (dlouho se mi v kině nestalo, že bych si musel zacpávat uši) a především má odporně agresivní střih, který je tak rychlý, že při většině akčních scén není pořádně vidět, co se děje. Opět: Dlouho jsem něco tak nepříjemného v kině neviděl. A je možné, že se tím tvůrci snaží zachraňovat skutečnost, že jinak by akční scény za moc nestály, protože většina z nich opravdu pozůstává z brutálních zvukových efektů, doprovázených nerozšifrovatelným blikajícím obrazem. Vydržím fakt hodně, ale tohle bylo moc.

Film je příjemně brutální, má docela svěží závěrečnou pointu a zombies (a příbuzných věcí) je v něm víc než dost.

Říkal jsem si, že by mohlo jít o celkem stylové rozloučení s touto sérií, ale kdepak: I když má film podtitul "Poslední kapitola", na konci je velmi jasně naznačeno, že bude pokračování!!!

P.S: Před pár dny vyšla videohra Residen Evil VII, která nemá s tímto filmem nic společného dějem ani stylem. Můžete se zadarmo podívat, jak ji někdo hraje na YouTube, a není to horší zážitek, než Resident Evil: Poslední kapitola.

Hodnocení: 50%

Tagy: horor akční