Realistická Auta

- eXtra kiNo autor: red

Před návrháři, modeláři a animátory, kteří byli zodpovědní za vizuální podobu hlavních postav filmu, formuloval Lasseter svůj záměr velmi jednoduše: „Věrohodnost materiálů

Před návrháři, modeláři a animátory, kteří byli zodpovědní za vizuální podobu hlavních postav filmu, formuloval Lasseter svůj záměr velmi jednoduše: „Věrohodnost materiálů.“ Produkční tým se snažil tohoto úkolu dostát na všech úrovních – od fáze, v níž vznikly náčrty hlavního výtvarníka Boba Pauleyho, přes modelování, artikulaci, stínování až po samotnou animaci. „John nechtěl, aby auta vypadala rozměkle, jako z plastelíny,“ vysvětluje manažer oddělení postav Jay Ward. „Trval na tom, aby jednotlivé materiály ve filmu působily co nejrealističtěji. Řekl nám, že ocel musí působit jako ocel. Sklo musí působit jako sklo. Tahle auta musela budit dojem, že jsou opravdu těžká. Ve skutečnosti váží 1,5 nebo 2 tuny. A při pohybu to z nich muselo být cítit. Nesměly se pohybovat s lehkostí, která by v publiku probouzela dojem, že jde o nějaké gumové hračky.“

Lasseterův požadavek učinit filmové modely aut co možná nejrealističtějšími vyžadoval znázornění odrazů okolního prostředí. Auta se proto stala prvním filmem od Pixaru, který využívá ray tracingu. Přidání odrazů prostředí na objekty v podstatě do každého záběru výrazně zvýšilo časové nároky na technickou realizaci celého projektu. Průměrný čas na spočítání jediného políčka filmu se vyšplhal na 17 hodin. I přesto, že filmaři využili 3 000 navzájem propojených počítačů, které pracovaly s až čtyřikrát výkonnějšími procesory než stroje, na nichž vznikl film Úžasňákovi, zabralo vyrenderování jediné sekundy filmu několik dní.

Mezi další zajímavé techniky, kterých filmaři nově využili, patřil systém přilnutí k zemi, jenž auta udržoval na silnici – pokud příběh nevyžadoval, aby tomu bylo jinak. Počítačový kód, který navozuje tento vztah modelů a povrchů, po kterých se pohybují, napsal vedoucí animace postav Tim Milliron: „V minulosti postavy v animovaných filmech vůbec neměly ponětí o tom, v jakém prostředí se pohybují a jak s ním mají interagovat, proto to bylo nutné dělat ručně. V Autech je však tento systém zabudován přímo do modelů, takže můžete s autem pohybovat a ono se drží na cestě automaticky.“

Dokina.cz nabízí nejpřehlednější program kin na českém internetu. Programy kin sledujeme nejen v Praze a Brně, ale i v dalších městech, jako jsou Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, České Budějovice, Plzeň a na mnoha dalších místech. Stejně tak vedle nejznámějších sítí Cinema City a Cinestar přinášíme i programy menších kin po celé České republice. Náš program kin je vždy kompletní a přehledný, takže snadno zjistíte, na jaký film a do jakého kina zajít.