Narodil se v New Yorku v roce 1938, studoval literaturu na Fordham University. Na začátku 60. let, následně po službě v armádě, práci v pojišťovictví a jako sociální pracovník, začal točit krátké nezávislé filmy. V roce 1965 se seznámil s Andym Warholem, který jej požádal o spolupráci. Od té doby nejen režíroval všechny filmy, ale podepsal odchodní smlouvy s Warholem o převzetí kontroly nad všemi operacemi Warholova studia s výjimkou prodeje uměleckých prací. Byl to právě Morrisseyův nápad, aby Warholova osobnost byla použita k propagaci rok’n’rollové skupiny, nakonec, byl to on, kdo objevil Velvet Undground, připojil ke skupině Nico a podepsal všechny obchodní smlouvy.
Zatímco přispíval k velmi úspěšným ranným letům skupiny, nepřestával se zabývat vymýšlením příběhů, castingem, filmování a režii všech filmových experimentů, které Warhol prezentoval. Od „My Hustler“ (1965) a „Chelsea Girls“ (1966) přes “Imitation of Christ” (1967) a „Bike Boy“ (1967); mimo to Morrissey působil také dobře jako filmový distributor. Po „Lonesome Cowboys“ (1967), které napsal, produkoval a režíroval od začátku do konce, převzal veškerou kontrolu nad všemi následujícími filmy prezentovanými Andym Warholem – od arthousových kultovních snímků „Flesh“ (1968), „Trash“ (1970) a „Heat“ (1972) až po jeho úspěšnější díla „Flesh for Frankenstein“ (1974) a „Blood for Dracula“ (1974), na nichž pracoval s Carlo Ponti/Jean-Pierre Rassam productions.
Morrisey se rozešel s Warholem v roce 1975, kdy se Warhol rozhodl koncentrovat na své malířské a obchodní aktivity. Morrissey dál hledal finance pro své pozdější filmy, jako jeden z mála Amerických filmových režisérů zůstal nezávislý na Hollywoodských filmových společnostech (a to i na těch tzv. nezávislých). Byl vždy odpovědný za své filmy jako za celek, pracoval pokaždé s mladými neznámými herci, psal a režíroval bez jakéhokoliv vnějšího ovlivňování. V okamžiku, kdy mu financování z „nezávislého“ zdroje již nedovolovalo dál svobodně pracovat, přestal produkovat filmy úplně.