Papírová města - recenze nové romantické komedie

- Recenze autor: Vojtěch Karlík

Příběh nové romantické komedie, která před týdnem dorazila do kin, pojednává o tom, jak se jeden stalker, co dost letr očumoval spolužačku a snil o tom, jak spolu chodí, stane součástí jejího hloupého dobrodružství. Pro teenagery je příliš chytré, pro chytré lidi zase moc hloupé. Výsledkem je poněkud bizarní snímek, který s radostí označuji za nejhorší událost letošních prázdnin.

Quentin (Nathaniel Wolff) je takovým tím typickým nesmělým klukem, kterých vídáme kolem sebe dost na to, že nemá smysl se jimi vůbec zabývat. Režisér Jake Schreier však o jednom takovém nýmandovi natočil film. Tenhle týpek má (podle distribučního listu) nespoutanou sousedku Margo, což spočívá v tom, že je taková hyperaktivně naložená. Jednou zaklepe na Quentina a vytáhne jej v noci ven. Quentin, protože o téhle afektované krávě vlastně sní celý svůj krátký život, tak řekne ano. Ne, opravdu neřekne: "Co tady děláš? Máš v hlavě nastláno a táhni." Je to typický filmový submisivní slaboch, co se bohužel chová podle scénáře a nemá to logiku.

Takže ti dva jako prolezou pár míst, udělají pár jako dobrodružně legračních věcí, nad nimiž se asi producent společně s autorem dvakrát zakuckali smíchy (aby se i trochu dojali) a pak se zase vrátí každý domů. Jenže světe div se. Ta holka druhý den není ve škole. Takže Quentin pojme podezření, že něco není v pořádku a začne jí hledat. A teď pozor, je to podle knihy!

Afektovaná holka, co má obočí, že by se s ním daly vybavit tři dámské rozkroky z osmdesátých let, totiž zmizela proto, aby jí jako Quentin hledal. On si to alespoň namlouvá. Vyrazí s kámoši, s nimiž zažívá takové menší dobrodružství, které se křečovitě snaží nebýt jako Zahulíme, uvidíme, ale vlastně to tam trochu je.

Papírová města

Ten film je úplně o ničem. 50 odstínů šedi si hrají na erotické drama, tohle má být asi komedie pro teenagery, jejímž cílem je docílit v přítmí kinosálu nějaké té "obíračky". Dva si padnou kolem ramenou, protože se zasmějí pár tupým vtípkům, ale také dostanou dávku takových těch idiotských lidských mouder, díky kterým je svět přesně tam, kde je teď.

Ti tři kluci, co se vydávají na hledací výpravu, jsou přesně lidmi, kvůli kterým vznikla šikana. A ta holka, kolem které se to celé točí, je přesně tou ženskou, co jednou bude  tou nevyrovnanou hysterickou krávou, co se bude stresovat ze složenek a příliš mnoha úvěrů. Co bude remcat každým okamžikem, kdy se chlap bude chtít cítit svobodněji.

Jestli si nechcete kazit den, nechoďte na to.

Tagy: komedie romantický film