Jedna za všechny - recenze romantické komedie pro ženy

- Recenze autor: Vojtěch Karlík

Romantických komedií je málo a přitom je ženy, dívky a naše partnerky tak často vyžadují. Vždycky nás pak okřikují, případně škemrají: „Nechoď mi k televizi, chci teď dvě hodiny klid.“ V hlavní roli s Cameron Diaz můžete milé dámy a ženy vyrazit na celkem solidní zábavnou hříčku nazvanou Jedna za všechny.

Carly (Diaz) patří mezi právničky, co si bereu všechno, co jim náleží plnými doušky a vůbec se tak nějak nežinýrují. Upřímně, jako muži, mi byla celý film značně nesympatická a její přerod v polepšenou zamilovanou ženu mi nestál za pohled a měl jsem chuť dotyčné uštědřit probírající políček. Tvůrci však jejím životním osudem chtěli naznačit, že láska potká každého. I krávu.
Její pravidlo, že si nezačíná se ženáči, totiž velmi záhy dostane trhlinu, to když se provalí, že její regulérní vztah s Markem je vlastně vztahem s podvodníkem, který má rodinu.

The-Other-Woman-Movie

Zamilovaná Carly vyrazí kamsi na druhý konec USA, aby miláčka (Nikolaj Coster-Waldau) překvapila, ale dveře mu otevře manželka Kate (Leslie Mann). Počáteční šok vystřídá vlastně úleva, kdy se potvrdí, že všichni chlapi jsou prevíti a dotyčné dámy se spřátelí a posléze spojí síly ještě se třetí dámou (Kate Upton), kterou chlapík také obšťastňuje. Dámy jsou nakonec čtyři, protože přibude ještě jedna, ale to je asi jedno. Když se ženy chtějí mstít, na počtu nezáleží.

Spřádání plánů na pomstu je přesně tím, co dotyčně hysterky začne spojovat, my pak sledujeme, jak se z tří hysterických dam stávají kamarádky, co nacházejí v nekonečně dlouhém tlachání důležité sebepoznání. Tady by měl být otazník, protože ony asi nenacházejí vůbec nic. Carly je neskutečně nesympatická postava. Kdyby jakákoliv mužova partnerka mluvila takovým pištivým hlasem a propadala do tak hysterických amoků, tak lze pochopit jakoukoliv nevěru.

the-other-woman

Zápletka není žádná, je to vlastně taková romantická jednohubka, která už tady byla v poněkud lepší formě. Na podvádějícího chlapa se dámy spojily a zabily jej. Jenže on se proměnil v ženskou a musel dojít k polepšení. Nevím, jak se to jmenovalo, ale vím, že tenkrát mi to bavilo, protože mi přišlo děsně originální, nechat probudit chlapa v ženském těle.
Tak tady se nic takového nestane. Hodně se tlachá a snímek nabízí jen ženský úhel pravdy, což je asi správné, protože v kině jsem byl jediným chlapem, co nechápavě zíral na plátno. Zbylé osazenstvo sálu se smálo stejně blbým a hýkavým smíchem jako Carly. No a teď to hlavní. Není na tom vůbec nic špatného.

Klasický romantický film má pobavit obě pohlaví, tvůrce komedie Jedna za všechny si řekl, že to zkusí především přes ženy a ta sázka mu zjevně vyšla.

Takže milé slečny, dámy a ženy, pokud chcete vyrazit samy na kino jízdu, pak msta trojice čtyřicetiletých hereček zde bude velmi sladká.