Fantastická čtyřka: kdo je kdo

28. 6. 2007 - 21:30 | Téma | red

Fantastická čtyřka: kdo je kdo zdroj: tisková zpráva

Doktor Reed Richards patří již od školních let k nejbrilantnějším vědeckým mozkům Ameriky, svůj talent navíc využívá k veskrze lidumilným účelům. Také proto se nelze divit, že se mu nedostává prostředků na financování experimentálního plavidla, které by prozkoumalo tajemný vesmírný úkaz. Protože však má Reed většinu vlastností rozeného vůdce, nepřekvapí, že si svůj sen splní a stane v čele kosmického výpravy. Po nehodě, která na orbitě jeho tým potkala, nabyl Richards schopnosti natahovat se do netušených délek i tvarů. Jako leader týmu superhrdinů Fantastická čtyřka pak od médií obdržel přezdívku Mr. Fantastic.

Velšský herec Ioan Gruffudd ve filmu debutoval malou rolí v Cameronově Titaniku (1997). Proslul jako protagonista britské dobrodužné série Hornblower (1998-2003), vyprávějící příběhy hrdinného námořního důstojníka, známe ho ale také z válečného snímku Černý jestřáb sestřelen (2001) či v televizní minisérii Sága rodu Forsytů (2002). V Hollywoodu poprvé výrazněji uspěl coby Lancelot v historickém velkofilmu Král Artuš (2004).

Jessica Albaová jako Sue Stormová Doktorka Susan Stormová, studentská láska Reeda Richardse, je nejen vedoucí genetického výzkumu ve společnosti Victora Von Dooma, ale také jeho životní partnerkou. Jako členka Richardsova vesmírného týmu získala i ona po ozáření nové schopnosti. Díky tomu, že se dovede zneviditelnit, se jí přezdívá Invisible Woman, mnohem častěji však využívá svého umu vytvářet silová pole. Společně prožitá nebezpečí opět sblíží Stormovou s Richardsem, a tak se z budoucí paní Von Doomové stává budoucí paní Richardsová…

Jessica Albaová patřila zatím především mezi hvězdy televizní obrazovky, kde se nejvýrazněji prosadila titulním partem v akční sérii Temný anděl (2000). Na filmovém plátně se dosud objevovala spíše v menších úlohách v nepříliš vydařených snímcích, jako byla komedie Nepolíbená (1999) či hororová parodie Ruka zabiják (1999). Téměř současně s Fantastickou čtyřkou se Albaová objevuje v našich kinech také ve filmové adaptaci comicsu Sin City – město hříchu (2005).

Chris Evans jako Johnny Storm Johnny Storm, mladší bratr Susan Stormové, je talentovaným pilotem, kvůli sklonu k hazardérství i vášni pro rozmanité radosti života však předčasně skončil jak v armádním letectvu, tak i v NASA. Do vesmíru se tak dostává až díky své sestře, která mu dohodí místo prvního pilota Richardsovy výpravy. Lehkovážný mladík se po zásahu kosmického záření mění v Human Torche: je schopen vzplanout žárem supernovy a zároveň dovede létat. Své nové vlastnosti pak považuje za požehnání, pomáhají mu totiž k velké slávě a s ní i k dalším způsobům, jak si získat pozornost žen a dívek…

Chris Evans se v devatenácti letech stal hvězdou teenagerského komediálního seriálu Opačné pohlaví (2000) a na tento úspěch vzápětí navázal účinkováním v bláznivé parodii Bulšit (2001). Zatím nejvýraznější příležitost získal díky hlavní roli v „telefonickém“ thrilleru Cellular (2004).

Michael Chiklis jako Ben Grimm Michael Chiklis jako Thing Benjamin Grimm, spolužák Reeda Richardse z prestižní univerzity a zároveň jeho dlouholetý přítel, se vypracoval v jednoho z nejlepších pilotů amerického letectva a posléze se stal astronautem. Proto nepřekvapí, že si ho Richards zvolil jako jednoho z pilotů svého vesmírného letu. Ze střetu s kosmickými paprsky vyšel Grimm ze všech budoucích členů Fantastické čtyřky zdaleka nejhůře – na rozdíl od ostatních se totiž změnil v oranžovohnědé monstrum. Díky tomu však disponuje ohromnou silou a je téměř nezničitelný. Ze žalu nad svou proměnou si Ben zvolil přezdívku The Thing neboli Věc. A přestože se navenek snaží jevit se jako bodrý kumpán, když ho po proměně opustí snoubenka Debbie, často upadá do depresí.

Dvaačtyřicetiletý Michael Chiklis si první výraznější úspěch připsal úlohou komika Johna Belushiho v životopisném snímku Wired (1989). Zejména ve Spojených státech pak proslul hlavní rolí zkorumpovaného detektiva Vika Mackeyho v televizní krimisérii The Shield. Po úspěchu Fantastické čtyřky by se měl objevit v hororu Rise.

Julian McMahon jako Victor Von Doom Julian McMahon jako doktor Doom Victor Von Doom, dávný spolužák Reeda Richardse a Bena Grimma z univerzity, nadaný, ale zároveň velikášský vědec, který se pro svou ctižádost i žárlivost na Richardsovy úspěchy stává oddaným nepřítelem Fantastické čtyřky. Muž ukrývající svou zohavenou tvář pod kovovou maskou, přišel v comicsové podobě Fantastické čtyřky ke svým zraněním při rozsáhlém experimentu, kdy se pokoušel zprovoznit portál mezi dimenzemi. Ze svého neúspěchu a následných zranění pak Doom obvinil Reeda Richardse, kterého považuje za sabotéra. Později ovládl démonický muž, známý také jako Doctor Doom, svůj rodný stát Latverii, které začal panovat svou tvrdou rukou. Ve filmové verzi je pak Von Doom úspěšným podnikatelem a multimiliardářem, který financuje Richardsovu vesmírnou výpravu. Osudem záštiplného Dooma však i tentokrát je stát se padouchem zjizveným na těle i na duši.

Julian McMahon dosud sbíral úspěchy výhradně na televizní obrazovce. Po soap-opeře Another World (1992-1994) zaujal úlohou detektiva Johna Granta v krimiseriálu Případ pro Sam (1996-2000) či jako poloviční démon Cole Turner ve fantastické sérii Čarodějky (2000-2003). Od roku 2003 pak patří k hvězdám ceněné dramatické série Plastická chirurgie s.r.o., v níž se představuje coby playboyský doktor Christian Troy. Julianův otec Sir William McMahon byl na počátku sedmdesátých let australským premiérem.

Kerry Washingtonová Alicia Mastersová, slepá sochařka, která v životě rovněž poznává, jaké je odlišovat se od svého okolí, se nezalekne monstrózní podoby Bena Grimma a probudí v něm naději na zisk nové lásky a partnerského vztahu. Alicia je ale zároveň nevlastní dcerou Phillipa Masterse, známého pod přezdívkou Puppet Master. Na to, jak se vyvrbí vztah jednoho z členů Fantastické čtyřky s potomkem velkého nepřítele našich hrdinů, si budeme muset počkat až do dalších dílů…

Kerry Washingtonová poprvé výrazněji zaujala v dramatu Nežádej svůj poslední tanec (2001) s Julií Stilesovou v hlavní roli. Účinkovala ale také v dramatu Lidská skvrna (2003), v životopisu Ray (2004) či v akčním thrilleru Pan a paní Smithovi (2005). V roce 2001 se pracovně objevila v Praze a jejím okolí, kdy zde natáčela akční komedii Česká spojka.

Kdysi padouch, dnes hrdina, to je Silver Surfer. Poprvé se na Zemi objevil, aby zvěstoval příchod požírače planet Galactuse. To je taky jeho práce. Nezničitelný stříbrňák ale nebyl vždycky poskokem galaktického všežravce. Na své planetě Zenn-La se jmenoval Norrin Radd a byl věhlasným astronomem. Ve snaze zachránit své blízké ale učinil s Galactusem dohodu – stane se jeho heroldem a bude pro něj vyhledávat nové a nové světy k pojídání, jeho domov ale zůstane zachován. Až na Zemi se vymanil z Galactusova vlivu a aby odčinil své hříchy, stal se superhrdinou.

Doug Jones. Jen málokterý herec se představil v tolika comicsových projektech jako právě Jones. Pro herectví jej získal režisér Guillermo Del Toro. Do té doby byl Jones „pouhým“ kaskadérem, který těžil ze své výjimečně štíhlé postavy. Na plátně jsme ale jeho tvář dosud neviděli. Vždy je totiž ukryt pod maskou. Nejinak tomu bylo v Hellboyovi (2004), kde hrál Abea Sapiena, a ve Faunově labyrintu (2006). Tady ztělesnil titulní postavu. Zahrál si také v Batman začíná (2005) anebo v Ženě ve vodě (2006).

Americký sniper a další slavné protiválečné filmy

4. 3. 2015 | Téma | Ladislav Loukota

Do českých kin konečně míří snímek Americký sniper, který za Velkou louží jítří společenské nálady - kritici mu nemohou odpustit zjednodušování americké války s terorismem ani údajnou glorifikaci osobnosti předlohy ústřední postavy, námořního odstřelovače Chrise Kyla. Režisér Clint Eastwood i představitel hlavní role Bradley Cooper se v reakci na kritiku však nechali slyšet, že dle jejich názoru je naopak Americký sniper veskrze protiválečným dílem. Proč na tom záleží a jak si Americký sniper vede ve srovnání s konkurenty ze svého žánru?
Vrcholy i pády režiséra Ridleyho Scotta

29. 11. 2013 | Téma | Ladislav Loukota

Jen málokdo se zapsal do podoby filmů, ale i videoher a dalších médií, jako britský režisér Ridley Scott. Za svou více než třicetiletou kariéru ve svých snímcích vytvořil rozmanitou paletu stylů, které dodnes inspirují tvůrce napříč médii. Nyní se Scott vrátil se dramatem Konzultant, k němuž sepsal svůj první filmový scénář americký spisovatel Cormac McCarthy.
Josh Hartnett

30. 7. 2008 | Téma | red

Mladá hollywoodská hvězda začínala v teenagerských hororech, později se však prosadila v nezávislých snímcích (Smrt panen, Dohola?) i ve velkofilmech ( Pearl Harbor, Černý jestřáb sestřelen)
Matchstick Men – soundtrack

25. 1. 2008 | Téma | red

Soundtrack k filmu Švindlíři.
Masky a kostýmy ve filmu V jako Vendeta