96 hodin: Zúčtování - recenze dalšího dílu akční podívané s Liamem Neesonem

Liam Neeson je tentokrát obviněn z vraždy vlastní exmanželky a je na útěku před detektivem Forestem Whitakerem, aby očistil své jméno.

Nejlepší zpráva, související s třetím Taken, je ta, že "It ends here". Doufejme, že je to pravda, a že na tom tržby filmu nic nezmění. Protože Liam Neeson je stále badass a zaslouží si lepší využití svých hereckých schopností.

Třetí Taken toho má hodně společného s druhým, především stejného režiséra. Takže nás znovu čeká střih, který je totálně kulometný, epileptický, zcela nepřehledný a především nepříjemný pro oči i mozek. Někdo by si měl dát tu práci a těch 5 záběrů za sekundu pořádně zanalyzovat a vysvětlit, proč se takhle NEMÁ stříhat.

A taky se takhle nemá skládat hudba. Mnoho scén funguje špatně i následkem toho, že jejich hudba nemá pořádný říz. Zlatý Jablonsky nebo Gregson-Williams...

Stěžuji si na střih akčních scén, ale ono jich vlastně ve filmu moc není (řekl bych, že ještě méně, než ve dvojce). Přitom má film dvě hodiny a není v něm skoro nic, co by takovou délku mohlo ospravedlňovat. Opravdu by nás v takovémto absurdním filmu mělo zajímat, jak moc Neeson miluje svou dceru a jak moc ho nesnáší nový partner jeho exmanželky...?

Taken 3

Tedy, ve filmu s lepším scénářem a režií by nás to možná zajímalo, ale Taken 3 rozhodně nemá zajímavý scénář nebo kvalitní režii. Je to jen náhodná směs akčních, napínavých a cituplných scén, přičemž slova "akční", "napínavý" a "cituplný" definují, co si scenáristé při psaní představovali, nikoliv skutečný efekt na plátně. Jediné, na co jsme možná zvědavi, je odhalení, kdo to vlastně na Neesona narafičil a proč. A věřte mi, že nejde o nijak zajímavé odhalení.

Jak už jsem napsal, byl bych rád, kdyby tohle byl opravdu poslední Taken. Nebo ještě přesněji, kdyby to byl opravdu poslední Bessonem produkovaný film, ve kterém se Neeson objeví...

Tagy: akční